niedziela, 5 kwietnia 2015

Prawda czy fikcja?

Dziś wyjaśnimy parę spraw związanych z KL.

I. Czy przywódca stada lwicy Chiku jest ojcem Mali?
( Jak nie wiecie kto to Chiku i stado do którego należała to zerknijcie do notki "Kiara's reign - Chapter 2" chyba że już wiecie. )
Otóż według mnie na 100 procent - NIE!
Dlaczego?
Chiku bała się swojego władcy. A gdyby był jej partnerem/byłym partnerem to:
-by się go aż tak nie bała
-było by o tym wspomniane kiedy Chiku rozmawiała z koleżanką.
Według wielu fanów na 100 procent tak - bo lew zabija wszystkie lwiątka które nie są jego. Ale w królu lwie na pewno te zasady zostały usunięte. Dowodem jest to że w KL jest dużo lwiątek 
( Tama, Nala, Tojo, Chumvi, Kula ) i jakoś mi się nie chce wierzyć że wszystkie te lwiątka to dzieci Skazy lub Mufasy. 
Ten wątek wyjaśniony. Teraz kolejny.

II. Isaka
Isaka/Thando na pewno istniał. Wystąpił w książce "Najjaśniejsza z gwiazd". Opis: wróg Mohatu i zwierząt. Jego prawdziwe imię, historia i rodzina jest nieznana.  był bardzo samolubny. Pił wodę przy wodopoju bardzo powoli, by wkurzyć resztę czekających zwierząt. Gdy ktoś postanowił się do niego zbliżyć, atakował go. Z tego powodu Mohatu musiał szukać nowego źródła wody. 
W książeczce był ten obrazek:
Ten lew ( Isaka/Thando ) jest bardzo podobny do Skazy więc według fanów był ojcem Ahadiego/Uru.

III. Wygląd Mohatu
Trudno uwierzyć że fani mają tak odmienne wersje:
   Jest jeszcze trzecia wersja: na której Mohatu wygląda jak Simba/Mufasa.
Według mnie najprawdziwsza jest wersja z obrazka pierwszego bo taki Mohatu był w książeczce.

IV. Miłość Zauditu i Mohatu
To nie jest pewne że oni byli razem. W KL nie było mowy o Zauditu. Według niektórych fanów Mohatu i ? rządzili lwią ziemią i mieli córkę - Uru. Podczas kiedy zwykła lwica z lwiej ziemi             ( Zauditu) i tyran Isaka ( wygnany ) mieli syna - Ahadiego - bardzo możliwe.

V. Nuka ( brat ziry/syn Vitani )
Cóż, był taki pluszak gdzie jest biały lew ale pisze Nuka:
Więc był jakiś Nuka oprucz syna Ziry. Według mnie był on synem Vitani.
A co do innych pluszaków to np. na lwiczka druga od lewej strony to Vitani chodź mi ani trochę nie przypomina Vitani. A ostatni pluszak od lewej strony to Zira chodź mi bardziej przypomina Serpen.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teraz druga część notki. Otóż są dwie wersje tego jaki Kopa był jeśli przeżył.
I. Był dobry i zamieszkał w stadzie Kovu i Kiary jako brat królowej.
II. Był zły i chciał tronu za wszelką cenę.
Moim zdaniem wersja nr. 1.
Dlaczego?
Kopa był dobry w książce więc dlaczego nagle miał by się stać zły. To mi trochę nie pasuję...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dzisiejsze opowiadanie będzie o tym co by było gdyby to Nuka był wy-
znaczony na króla po Skazie.
Opowiadanie:
 Przyszły król Nuka biegał po lwiej skale. To właśnie dziś ojciec miał mu pokazać lwią ziemię. Z groty wyszedł dumnie król Skaza. Wziął ulubionego syna na lwią skałę i zaczął mu pokazywać lwią ziemię.
Nuka: I to wszystko będzie moje?
Skaza: Wszystko.
Z groty wyszła też Zira. 
Zira: Nuka, chciałabym cię z kimś poznać.
Nuka: To chodźmy, mamo!
Lewek był podekscytowany. Szedł z matką aż doszedł do polany. Były tam trzy lwiczki: Malignant, Nyingine i Hasira.
Lwiczki wiedziały że Zira przyprowadziła do nich Nuke żeby "zeswatać" Nukę z którąś z nich. Lwiczki nie chciały żeby Nuka był w dorosłości mężem któreś z nich. Wymyśliły plan żeby się go pozbyć.
Nyingine: Nuka! Część. Właśnie wybierałyśmy się na cmentarz słoni. Idziesz z nami?
Nuka: Dobrze. W końcu mogę tam wchodzić bo cmentarzem słoni mój tata też rządzi. 
Hasira: To chodźmy!
                                    ***
Lwiątka poszły na cmentarz słoni. 
Nuka: Pobawmy się w berka!
Nuka dotknął Malignant krzycząc: "berek!". Ale nie zauważył że Hasira i Malingnant weszły na skalną półkę żeby zrzucić na Nuke wielki szkielet słonia który służył za więzienie.
Nuka: Pomocy!
Ale fałszywe koleżanki poszły.
                                   ***
Nuka siedział w półapcę. Naszczeście na cmentarz słoni przyszedł jego opiekun: Banzai. ( Banzai przejął rolę Zazu. )
Banzai: Co tu robisz?
Nuka: Nie mogę z tond wyjść.
Banzai: Pomogę Ci.
Banzai pomógł Nuce wyjść. Nuka się ucieszył. Lewek wrócił do domu. Skaza zabrał go na wieczorną rozmowę.
Skaza: Powiedź którą z tej trójki lwiczek lubisz najbardziej?
Nuka: żadnej! One porzuciły mnie na Cmentarzu słoni kiedy miałem kłopoty!
Skaza: W takim razie znajdę Ci nowe koleżanki........albo ty sobie sam znajdź.
Nuka znalazł lwiczke imieniem Dotty. Zaprzyjaźnili się. Ale pewnego dnia następca tronu zobaczył Kovu w towarzystwie jego 
( Nuki ) dawnych "koleżanek". Żartowali sobie z Nuki. Nuka poczuł ból w sercu. Taki co czuł za każdym razem gdy ktoś się z niego naśmiewał.
Nuka poszedł wyżalić się Dotty. Lwiczka go wysłuchała. Rozmowę lwiątek podsłuchał Skaza któremu nie podobało się co zrobił Kovu. Lew z blizną zawsze wywyższał Nuke i zawsze  wywyższał Nukę przed Kovu. Kiedy Kovu wrócił do domu Nuka był na niego obrażony. Kovu nie wiedział o co chodzi więc wyszedł z groty.

 Tam na brązowego czekała nie miła niespodzianka; Skaza porządnie zbił Kovu za to co zrobił Nuce. Kovu chciał odzyskać zaufanie starszego brata. Nie wiedział jak to zrobić. Naszczenście wpadł na pomysł. 
                                     ***
Poprosił Dotty by zaprowadziła Nukę na Rajską Zimię. Lwiczka nie od razu się zgodziła ale w końcu się zgodziła. Zaprowadziła Nukę na Rajską Ziemię ale nie ufała Kovu. Wtedy przybiegł Kovu.
Kovu: Nuka, mówiłeś że lubisz skoki do wody. U nas na lwiej ziemi rzeka wyschła ale tutaj jest sadzawka!
Nuka z radości aż podskoczył. Chętnie wskoczył do wody i pływał. Za nim wskoczyła Dotty. Nuka pogodził się z bratem. Miło spędzili czas. Ale usłyszeli że ze strony Zakazanej Ziemi dochodzą krzyki. Nuka poszedł to sprawdzić.
  Kiedy Nuka doszedł na Zakazaną Ziemie zobaczył jak jakiś lew szarpie Vitani.
Nuka: Co chcesz od mojej siostry!
Lew: Ona utopiła moją córkę w sadzawce! Tej która jest na Rajskiej Ziemi! Pięć minut temu!
Vitani: Nieprawda!
Nuka: To niemożliwe. Ja, moja koleżanka oraz brat bawiliśmy się tam przed chwilą i nikogo nie tam nie było.
Lew póścił Vitani i poszedł bez słowa w swoją stronę. 
Lwiątka nie wiedziały że ten lew to był Mheetu. Mheetu nie cierpiał Skazy dlatego chciał zrobić krzywdę Vitani. Ale wiedział że gdyby Nuka powiedział o tym Skazie to Mheetu by miał wielkie kłopoty. A Nuka jest silnym i sprytnym lwiątkiem więc nie tak łatwo mu coś zrobić.
                                    ***
Vitani była wdzięczna Nuce że ją wybronił.
Vitani: Jesteś wspaniały. Kovu się z Ciebie naśmiewał za twoimi plecami bo Ci zazdrości wielu żeczy. Na przykład tego że będziesz królem.
Nuka: A ty byś chciała być królową?
Vitani: Mi na tym nie zależy...
Nuka: A myślisz że będę dobrym królem?
Vitani: Na pewno.
:)
 
To teraz................Gra.
Chodzi o komiks na temat swojej wersji tego jaki był Kopa jeśli przeżył.
W mojej wersji Kopa nie przeżył ale też zrobiłam komiks, tak by pokazać przykład:
 ( zrobiłam specjalnie komiks o tym że Kopa został królem a Kovu był zły bo wiem że niektórzy
nienawidzą Kovu )
Zasady gry:
-rysujesz komiks o tym jaki w twojej wersji był Kopa jeśli przeżył
-wklejasz go na swojego bloga albo na DeviantArt czy coś w tym rodzaju....
-dajesz mi w komentarzu link do niego i ja go oceniam

Co będę brała pod uwagę?
-najważniejsze jest to by pomysł na komiksową historyjkę był ciekawy
To czy komiks jest ładny nie jest tak ważne.

 Co można wygrać?
-nagłówek na bloga - pierwsze miejsce
-rysunek ode mnie - drugie miejsce; pierwsze miejsce
-wskazówki na bloga  - trzecie miejsce; pierwsze miejsce; drugie miejsce
:)


  

15 komentarzy:

  1. Fajen.Co do komiksu to się zastanowię.Może zrobię?I pliiiis na moim blogu są notki.Czytałaś?Pliiiis zostaw komentarze bo mi się wydaje,że mój blog zachwilę zostanie przeze mnie usunięty.I jest nowy rozdział.I tak jak powiedział to komiks może zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetn notka ! Zapraszam na zycie-koloura-krola.blogspot.com,a co do gry to wezmę udział ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super notka. Naprawdę fajny komiks, może też zrobię. Zapraszam serdecznie na nowy rozdział http://zycielwicyrachel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też może zrobię komiks w wolnym czasie. Isaka/Thando ma jeszcze jedno
    imię - Hoyo. Dla mnie Mohatu też wygląda tak jak na pierwszym obrazku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam komiks. Jest na blogu o Shi, pojawił się też rozdział 9

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna notka ;)
    Jeżeli czas jest nieokreślony to z chęcią wezmę udział w tej grze ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Tylko, że TC96 napisała, że Chiku nie wie, że Kopa jest ojcem Mali. Ten przywódca to Kopa, TC kiedyś opublikowała obrazek z Chiku i Kopą i małą Malą. albo opublikowała go Lisa. TC pisała, że przywódca stada jest ojcem Mali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak właśnie było. Obrazek opublikowała Lisa, Mala na tamtym obrazku ma jeszcze stary wygląd podobny do Kopy.

      Usuń
  8. Świetna notka (jak zawsze). Ja jestem w trakcie pisania notki na piątek ale dzisiaj pojawił się mały bonusik. Nominowałam cię co LBA więcej u mnie:

    http://krolewzycienajwazniejsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam na nowy rozdział na moim blogu o królu lwie 4

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post , według mnie jeśli chodzi o pluszaka , to może Zira miała kiedyś brata Nukę? i on umarł a ona tak bardzo go kochała że nazwała syna Nuka ? ale źle go traktowała bo jej umysł zaćmił Skaza i jego rządza władzy ? a później chciała to przelać w Kovu , całkiem ignorując Nuke ? w każdym razie zapraszam do mnie na :
    http://lwiaziemia-panowanie-pokole.blogspot.com/ gdzie pojawił się już kolejny rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna notka. Co do gry, czy komiks musi być rysowany w programie garficznym, czy może być normalnie na kartce ołówkiem?
    Jeżeli tak to może zrobie, bo jeśli chodzi o grafikę komputerową to jestem beznadziejna :(

    PS zapraszam na mój nowy blog (który tworzę razem z Sherlockiem)
    wilki-z-ognia.blogspot.com
    będzie nam miło jak poczytasz i zostawisz komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy post.
    Dla mnie Kopa był dobry. ;)
    Mi się podoba opowiadanie. :)
    Ja chyba nie wezmę udziału w zabawie, bo nie mam zanadto czasu ani talentu. :P

    Pozdrawiam,
    http://lion-king-mojahistoria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. komiks może być narysowany także na kartce
    :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Może napiszesz o tym jak Nuka został królem

    OdpowiedzUsuń