piątek, 27 marca 2015

Różne wersje blizny Taki/Skazy

Niedawno myślałam że to na 100% Ahadi zrobił Skazie blizne.
Ale teraz poznałam inne wersje i nie jestem tego taka pewna.............

I. Bowół

O tej wersji dowiedziałam się niedawno.
Chyba ta wersja jest najbardziej prawdopodobniejsza bo napisali o niej w książeczce o Królu lwie.
Ta książeczka o królu lwie jest oryginalną książeczką Disneya.

II. Hieny
Też bardzo możliwe. Ale chyba by w Królu lwie o tym wspomniano. Skaza miał "dobre" relacje z hienami a one też go lubiły więc czemu miały by mu zrobić blizne?

III. Krzak róży
 Możliwe. Ale nie chcę wierzyć że Skaza w tak "błahy" sposób otrzymał bliznę.

IV. Uru
Nie chcę w to wierzyć. Uru była zapewne dobrą mamą więc czemu miałaby zrobić Tace blizne?

V. Mufasa
Według mnie - NIE. W Królu lwie Mufasa zachowywał się jakby nigdy nic złego nie zrobił bratu. Dlatego nie spodziewał się że Skaza chce go zabić. A Skaza wspomniał by w Królu lwie: "To Mufasa zrobił mi tę skazę...." czy coś w tym rodzaju.



Dużo tych wersji.

Według mnie prawdziwe są:
-Bawół
-hieny
-Ahadi

A według mnie nieprawdziwe są:
-Uru
-Mufasa


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Opowiadanie:
Kiara została królową a królem Kovu. Spodziewali się dziecka. Pewnego dnia gdy Kiara była sama w jaskini do jaskini weszła kremowa lwica.
-Jestem Uongo - rzekła kremowa lwica - jestem twoją siostrą. Za młodu zostałam uznana za martwą i porzucona na Rajskiej Ziemi.
-Naprawdę?! Ale wiesz.....moi rodzice już nie żyją.
-Przyszłam głównie do Ciebie. Chce cię lepiej poznać....
Uongo opowiedziała Kiarze swoją historie. Kiara uwierzyła we wszystko. Pomarańczowa była bardzo łatwowierna. Kovu i reszta stada nie ufali Uongo. Tylko Kiara miała do niej zaufanie. 
Tak naprawdę Uongo nie była siostrą Kiary; była ona ze stada Zakazanej Ziemi i miała za zadanie przekonać lwice ze stada lwiej ziemi żeby przeszły na stronę Zakazanej Ziemi.
Uongo
  Kremowa ogłosiła potajemne zebranie. Na zebraniu była każda lwica ze stada oprucz Kiary. 
( Kovu oczywiście też nie było. ) 
-Słuchajcie - zaczęła Uongo - na Zakazanej Ziemi będzie wam lepiej. Tam jest mniej praw do przestrzegania......
Uongo opowiedziała lwicą całą masę kłamstw. 
-A co z Kovu i Kiarą? Zapytała jedna z lwic.
-Kiara powinna zginąć. Ona jest zła i okropna...... Uongo opowiedziała  lwicą dużo kłamstw o Kiarze. 
Połowa lwic zgodziła się na ten plan. Druga połowa wiedziała że przez Uongo może być wojna więc poszły ostrzec Kiare. Ale Uongo się tego spodziewała i kazała lwicą które jej się posłuchały - walczyć. Rozpoczęła się wojna. Ale w porę lwice które posłuchały Uongo się opamiętały i przeszły na stronę Kiary. Uongo zaczęła uciekać. 
                                                                ***

Za nią w pościg ruszyły 3 lwice i trzy hieny. ( hieny zamieszkały na lwiej ziemi i zostały dobre; ale tylko niektóre. ) Nie udało im się jej dogonić. Na Zakazanej Ziemi królowa Zakazanej Ziemi była wściekła na Uongo za to że jej się nie udało.
                                                                       ***
Władczyni chciała w ramach kary zabić córkę Uongo. Ale Uongo obroniła swoje dziecko i wyniosła się z Zakazanej Ziemi ( razem ze swoją córką ) . Nikt nie wiedział gdzie poszła; ale już nikt jej nie widział.   :)
córka Uongo
 



Znaczenie imion:
Uongo - kłamać


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
To teraz gra.
Oto kółko literowe:
Gra polega na tym.
Jeśli ktoś chce wziąć udział.....
-i jest pierwszy ( nikt przed nim nie wziął udziału ) to ma wyszukać w "kółku literowym" pięć imion postaci które wystąpiły tylko w Królu lwie 1. Ma te imiona wypisać w komentarzu.
- a jeśli jest drugi ( tylko jedna osoba przed nim wzięła udział ) to ma wyszukać w tym kółku pięć imion postaci które wystąpiły tylko w Królu lwie 2 i wypisać je w komentarzu.
- a jeśli ktoś jest trzeci ( tylko dwie osoby wzięły przed nim udział ) to ma znaleźć w kółku literowym pięć imion postaci które wystąpiły tylko w komiksach/książkach o Królu lwie; i wypisać je w komentarzu.
- jeśli ktoś jest czwarty ( tylko trzy osoby wzięły przed nim udział ) to ma znaleźć w "kółku literowym" pięć imion postaci które w różnych wersjach są dziećmi Kovu i Kiary; i wypisać je w komentarzu.


Reszta zasad:
- nie wypisuj więcej niż PIEĆ imion.
- piąta osoba niestety nie może brać udziału


Kto wygrywa?
 - ten kto znajdzie w swojej kategorii PIĘĆ imion

A jeśli wszyscy znajdą aż pięć imion?
- w takim wypadku wszyscy są zwycięzcami

Co można wygrać?
*baner na bloga zrobiony przeze mnie
- w formie slajdów
- lub w formie normalnej
*mogę przerobić parę obrazków
* dodam wskazówki na blog.
Np. jak zrobić kursor. ( ja na "Psia Kraina" mam psią łapkę )




:)









17 komentarzy:

  1. Mufasa, Skaza, Sarabi, Simba, Nala - gra. ja tam nie wiem kto zrobił bliznę, ale możliwe, że Ahadi ją zrobił, ale znikła, po czym bawół odnowił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bawół nie mógł mu zrobić blizny, bo gdyby bawół go zaatakował, to Taka by zginął, bo bawół by mu rozwalił głowę.

      Usuń
  2. bawół i Ahadi to możliwe, ale hieny według mnie odpadają. Skaza przecież miał swoją ,,armię" z tych hien, a nie wrogów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli chodzi o gre to : Kovu , Zira , Kiara , Buka , Vitani a jeśli o bliznę Taki to według mnie zrobił ją Ahadi w końcu nienawidził syna , może chciał go zabić ale ktoś go powstrzymał przed zrobieniem czegoś gorszego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Malka, Tojo, Tama, Kula, Chumvi - gra. Jeżeli chodzi o bliznę, to chyba ta z bawołem to jest taka "oficjalna", ale według mnie zrobił, ją Ahadi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tandi,Tanabi,Asha,Leach,Koda - gra. Bardzo przekonala mnie wersja z bawołem...a w wersję z Ahadim mało wierzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę że skazę zrobił mu Ahadi ...
    A co do gry to bym wzięła udział :3
    Paulina Palina :)
    http://lewwygnaniec.blogspot.com/
    Zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Zostałaś nominowana do LBA
    więcej info :
    http://lewwygnaniec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie bawół, mi się wydaje, że Ahadi był kochającym ojcem.

    Pozdrawiam i zapraszam,
    http://lion-king-mojahistoria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ahadi to być nie mógł. Kochał zarówno Mufasę jak i Skazę. Uru też nie. Hien w dzieciństwie nie znał (Tak jak hieny jego) więc.... Mufasa był jego bratem, więc go nie skrzywdził. A to o bawole, to może jak się bawił to go ten byk rogiem przejechał. Najbardziej obsikaną teorią jest to o kolcach róży. Podsumowując:
    Wierzę w:
    1.hieny
    2.bawół
    Nie wierzę w:
    1.Ahadi
    2.Uru
    3.Róże

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale... bawół obrysował by mu pół twarzy, albo wybił oko.

      Usuń
    2. Ale Ahadi nienawidził Taki, kochał tylko Mufasę, bo bał się, że Taka będzie królem.

      Usuń
    3. Masz świadomość że większość historii o Ahadim i jego nienawiści to tylko wymysł fanów ? nie wiadomo jak było naprawde

      Usuń
    4. Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna jest wersja z Ahadim. Bawół by to zabił albo ciężej zranił, z hienami się przecież przyjaźnił, a Gru i Mufasa to bardzo kochali.

      Usuń
  10. Ja tam wierzę w wercję że blizńę skazie zrobił ahati

    OdpowiedzUsuń