piątek, 30 stycznia 2015

Zira - Skazy żona czy córka?

Dziś będę znów 2 opowiadanie.
pierwsze - moje
drugie - o Kajuszu na zamówienie Zuzanny D

Ale najpierw powiem wam że kilka fanów uważa że Zira jest córką Skazy i Sarabi.

Według mnie to nie może być prawda. Czemu? Powiem wam.
Wiemy na pewno:
-Nuka jest synem Zira bo mówi do niej "matko"
-Kovu jest synem Ziry bo Zira nazwała go bratem Nuki ( a wiadomo że Skaza nie jest tatą Kovu )

A Nuka wywyższa się że Kovu nie zasługuje na tron bo nie jest ( Kovu nie jest ) dzieckiem Skazy. Nuka gdyby nie był dzieckiem Skazy to by się tak nie wywyższał, więc wiemy na pewno:
-Nuka jest dzieckiem Ziry i Skazy
A to jest pierwszy dowód jaki wskazuje że Skaza i Zira byli razem. Gdyby Skaza był tatą Ziry to nie mogliby być parą.

Jest też drugi argument, co prawda nie taki mocny ale jest.
Zira nigdy nie mówiła o Skazie jako o swoim ojcu. Zawsze mówiła na niego: "Skaza".

Zira o Skazie:
-Ta ziemia należy do Skazy.
-Skaza życzył sobie by to Kovu odziedziczył jego ziemie, no i tytuł króla.
-Kto zabił Skazę?!
-Jakie mądre dziecko, taki mądry był Skaza, i temu właśnie zawdzięczał swoją wielkość.
-Skaza zmarł, lecz Zira nadal trwa.
-Zdradziłeś Skazę!
-Robię to dla ciebie Skaza!

Może niektóre cytaty trochę po przekręcałam, ale jest bardzo podobnie jak w filmie.
A gdyby Zira była córką Skazy to by chodź raz powiedziała o nim jako o swoim ojcu. Gdyby Zira była córką Skazy i Sarabi te cytaty brzmiały by tak:
-Ta ziemia należy do mojego ojca!
-Mój ojciec życzył sobie by to kovu odziedziczył jego ziemie, no i tytuł króla.
-Kto zabił mojego ojca? ( lub "Kto zabił Skazę?!" )
-Jakie mądre dziecko, taki mądry był Skaza, i temu właśnie zawdzięczał swoją wielkość.
-Mój ojciec zmarł lecz ja nadal trwam! ( lub "Skaza zmarł, lecz zira nadal trwa. )
-Zdradziłeś mojego ojca! ( lub "zdradziłeś Skazę!" )
-Robię to dla ciebie ojcze!

Kilka z tych cytatów mogłyby brzmieć tak jak brzmią gdyby Zira była córką Skazy.
Ale z tego "dochodzenia" wiemy że Zira nie była córką Skazy bo miała z nim Nukę. ( i może Vitani też, ale Kovu i Vitani są chyba z jednego miotu więc raczej nie. )

Opowiadanie moje:
Skaza przejął tron i rządził wraz z Zirą. Tojo bardzo się smucił śmiercią Mufasy i świadomością że Simba też umarł. Ptaki rozweseliły Toja. Tojo zadowolony kiedy już słońce zaszło wszedł z ptakami do groty. Lwice nie miały nic przeciwko temu że ptaki Toja spały z nim w grocie. Natomiast jeden lew miał tego dość - Skaza. Wygnał więc ptaki Toja żeby Tojo nie był szczęśliwy. Tojo bardzo się tym smucił. Jego przyjaciele ( inne lwiątka ) chciały poprawić mu humor.  Przygotowali mu niespodziankę. Najlepszy kolega Toja zagadał go i wtedy na Toja skoczyły ukryte w trawie: Nala, Tama i inne lwiczki. 
  Trochę to poprawiło Tojowi humor. Tojo trochę zapomniał o ptakach. Jak Malka był nastolatkiem chciał by Nala została jego partnerką, ale Nala nie chciała więc Malka startował do Tamy. 
 Gdy Tojo się o tym dowiedział wpadł w szał. Ale Tama nie wiele sobie z tego robiła, poszła do Nali. Kiedy Tama, Tojo i reszta byli dorośli i simba wrócił odbył się poczwórny ślub.
 Tojo znalazł sobie inną partnerkę - lwice Mai. Ale potem Malka zostawił Tamę dla innej lwicy i Tojo i Tama zostali parą. Mai nie mogła się z tym pogodzić i zmieniła stado. Tojo postanowił poszukać swoich ptaków. Ptaki skryły się na złej ziemi. Tojo cieszył się jak je odnalazł.    :)
 Przepraszam że takie krótkie. Zanim napiszę opowiadanie o Kajuszu,  napiszę kilka ciekawostek o Królu lwie.
1. W pierwotnej wersji króla lwa Skaza miał nie być w ogóle spokrewniony z rodziną królewską.
2. Mniej więcej trzy lata zajęły próby animacji i montażu 2,5-minutowej sceny pędzących na oślep antylop Gnu.
3. W pierwotnej wersji Nala miał zostać wygnana bo odrzucała zaloty Skazy.

To teraz opowiadanie o Kajuszu.
Opowiadanie:
Kajusz biegał sobie po Rajskiej ziemi aż tu nagle zobaczył Mheetu. 
-Hej Mheetu, dlaczego nala do mnie nie przychodzi? Spytał Kajusz.
-Skaza został królem i nikomu nie wolno opuszczać Lwiej ziemi. Powiedział Mheetu.
-W takim razie ja pójdę do Nali. Powiedział Kajusz i pobiegł na lwią ziemie. 
Wszystkie zwierzęta szły właśnie w stronę lwiej skały na prezentacje Nuki. 
Kajusz odciągnął nale na bok.
-Kajusz, wiesz ja muszę iść na prezentacje Nuki, bo inaczej hieny mnie zabiją. Powiedziała nala.
-A może wykorzystamy to że Skaza i hieny są na ceremonii i pójdziemy się pobawić. Powiedział Kajusz.
-Pomysł nawet nie taki głupi. Powiedziała Nala lekko się wachając. 
-Chodź! Powiedział Kajusz i pobiegł z przyrodnią siostrą nad wodopój. Zaczęli się bawić ale nagle Kajusz wpadł na pomysł by przeszukać wąwóz w poszukiwaniu ciała simby. Nala i Kajusz weszli do wąwozu i go przeszukali ale nie znaleźli ciała simby. Przyszli więc nad wodopój ale tam stał już skaza z hienami. 
-Nie byłaś na ceremonii!!!! Krzyknął Skaza do Nali po czym miał ją uderzyć pazurami ale nale zasłonił Kajusz.
-Nie jesteś królem! W wąwozie nie było ciała Simby więc on jeszcze żyje! Do póki prawowity król żyje nie jesteś królem! Krzyknął Kajusz.
-Nawet jakby Simba żył to i tak byłby za młody na przejęcie tronu! Powiedział Skaza.
-Ale faktem jest to że nie było jego ciała w wąwozie! Powiedział Kajusz.
-Hieny zjadły jego ciało! Ciało Mufasy pewnie też później zjedzą! Powiedział Skaza ale przyszła Sarabi.
-Co?! Jak mogłeś pozwolić by te głupie hieny zjadły ciało mego syna! Krzyknęła Sarabi.
-Simba nie żył więc gdybyśmy mieli nic nie robić z trupami cały wąwóz byłby pełny trupów! Krzyknął Skaza.
-Ale Simbie należał się pogrzeb! On jest księciem! Wrzasnęła Sarabi.
-Był księciem! Teraz księciem i przyszłym królem jest Nuka! Krzyknął Skaza. 
Podczas kiedy Skaza i Sarabi się kłócili Kajusz i Nala wymknęli się na Rajską Ziemie.
-To cześć Nala. Powiedział Kajusz.
- Do zobaczenia. Powiedziała Nala i poszła na lwią ziemie.
 Kajusz położył się na trawie i obiecał sobie że jak będzie dorosły zrobi coś ze skazą.
Jak Kajusz dorósł pobiegł do już dorosłej Nali i powiedział:
-Nala, jestem gotów podjąć walkę ze skazą. 
-Skaza jest silniejszy. POwiedziała Nala.
-To co będziemy tak stać i patrzeć jak on znęca się nad lwicami i lwiątkami!? Dodał Kajusz.
-Nie mamy wyjścia. POwiedziała Nal.
-To może chodźmy poszukać kogoś kto nam pomoże. 
-Ok!
Kajusz i Nala poszli na naradę nad wodopój.
-Ja idę poszukać na Cudownej Ziemi a ty idź poszukać do dżungli. Powiedział Kajusz. Nali spodobał się ten plan i tak też zrobili. Nala znalazła Simbę i Simba pokonał Skazę po czym został królem lwiej ziemi. Kajusz się ucieszył że lwia ziemia ma nowego króla.               :)

Podobały się opowiadania? 
Mam nadzieje że tak.

A powiedźcie jeszcze co sądzicie o tym zdjęciu ze Skazą Sarabi i Zirą, bo według mnie stworzyła je grupka fanów która uważa że Zira była córką Skazy i Sarabi.

:)

P.S. Mam drugi blog:  http://psiakrainamarty.blogspot.com/   oba blogi będą prowadzone.
:)
  


17 komentarzy:

  1. Masz rację. Och... wiele, wiele argumentów, czemu to nie jest prawda.
    Chociaż gdy miałam 8 lat myślałam, że Zirka to córka Skazy XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja gdy byłam mała myślałam że Vitani ma płeć męską i że Vitani jest synem Nuki.
      :)

      Usuń
  2. Fajne opowiadania czemu w drugim nie ma obrazków?:(A według mnie ten obrazek z Zirą,Skazą i Sarabi to fotomontaż.Ten Skaza jest tam doklejony!To wyraźnie widać no chyba,że to ja jestem ślepa.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może być fotomontaż Mufasy, i malutkiego Simby w łapach Sarabi.
      W drugim opowiadaniu nie ma obrazków bo żadnego ciekawego obrazku nie znalazłam.
      :)

      Usuń
  3. Zira rzeczywiście nie jest córką Skazy i Sarabi. Choć może to być zupełnie inne lwiątko.
    Ja się od czasu do czasu zastanawiam czy Zira to nie przypadkiem lwica z pokolenia Simby, która była kochanką Skazy i wzięła to na poważnie, potem urodził się Nuka i Vitani.
    Ale to chyba nie jest prawdopodobne XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż mi się nie wydaje że Zira jest z pokolenia Simby bo chyba Nuka jest prawie z pokolenia Simby.
      Możliwe że to jest inne lwiątko to w łapach sarabi na tym obrazku, może to być np. Johari w innej wersji wyglądu.
      :)

      Usuń
  4. To chyba rzeczywiście inne lwiątko. Może jakieś fanficyjne, bo nie słyszałam nigdzie o romansie Skazy z Sarabi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są dwa wytłumaczenia:
      1. Albo to fotomontaż. Ktoś przerobił zdjęcie z Mufasą, Sarabi i Simbą na zdjęcie ze Skazą, Sarabi i Zirą.
      -Albo to jest inne lwiątko.
      :)

      Usuń
  5. Marta możemy na Blogu historia Balta i Bolta napisać o twoim blogu

    OdpowiedzUsuń
  6. Marta możemy na Blogu historia Balta i Bolta napisać o twoim blogu

    OdpowiedzUsuń
  7. Zira na pewno nie jest córką skazy bo nuka mówi zdanie : kovu kovu kovu skaza nie był jego ojcem przygarnął go tylko z tego wynika że gdyby Zira była córką sarabi to kovu by już nie urodziła bo by była za stara

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładny obraz : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadzia Knutel 28617 grudnia 2022 07:26

    "Narodziny Ziry"
    Azola leżała na Lwiej Skale i przyglądała się swojej małej córeczce, która dopiero co przyszła na świat. Otworzyła oczka. Były czerwone. Lwiczka posiadała czarny, złoziemski nosek i piaskowoszare futro oraz pasek od głowy do ogona.
    — Jak ją nazwiemy? — zapytała jej starsza siostra, Shetani. Kiedy ona się urodziła, Azola zawołała: "Każde oko inne? Nie chcę mieć takiej córki" i przez to mała Shetani był przez wszystkich wyśmiewana i zbywana.
    — Sądzę, że możemy nazwać ją Azra — oznajmiła Azola.
    — Szkoda że nie nazwiesz ją smród — powiedziała Shetani i odwróciła się.
    — Nie, Azra nie — powiedziała Azola, jakby w ogóle nie słyszała swojej starszej córki. — A może coś podobnego? Może Zira?
    I mała lwiczka dostała na imię Zira, czyli nienawiść.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zira na pewno była córką skazy bo Nuka zwracał się do nie ,,Matko" ,a przecież gdyby to była prawda byli by rodzeństwem. W dodatku jeszcze Sarabi ma chyba trochę ciemniejsze futro od Ziry ,a skaza miał też ciemne to jakim cudem wyszło jaśniejsze lwiątko?

    OdpowiedzUsuń